Warning: file_put_contents(): Only 0 of 7758 bytes written, possibly out of free disk space in /home/seo/public_html/840.pl/wp-content/plugins/comet-cache/src/includes/traits/Plugin/InstallUtils.php on line 349

Warning: mkdir(): Disk quota exceeded in /home/seo/public_html/840.pl/wp-content/plugins/comet-cache/src/includes/traits/Plugin/InstallUtils.php on line 504
Kiedy mogę oddać towar do sklepu?

Wzór formularza zwrotu towaru

Czasami ponosi nas gorączka zakupów – kupujemy bez zastanowienia różne towary, jednak później zaczynają dopadać nas wątpliwości, czy dobrze zrobiliśmy dokonując danego zakupu. Czy to, co kupiliśmy faktycznie jest tak funkcjonalne, modne i niezbędne?  Często okazuje się, że wcale nie. Zatem przybywa nam w domu coraz więcej ubrań, obuwia, sprzętu i innych towarów, których nigdy w pełni nie wykorzystamy, a które przypominają nam tylko o wyrzuconych pieniądzach w błoto. Jednak czy dokonując zakupu jesteśmy zupełnie bezradni i skazani na zakupiony produkt? Czy nie możemy go zwrócić?

KIEDY MOŻEMY ZWRÓCIĆ ZAKUPIONY TOWAR

Istnieją pewne zasady, dzięki którym mamy prawo do zwrotu towaru w określonych przypadkach:

1. Jeżeli towar został zakupiony poza lokalem przedsiębiorstwa (przez Internet), mamy prawo w ciągu 10 dni roboczych odstąpić od niej, bez podania przyczyny. Dotyczy to sytuacji, gdy zamawiamy produkt od firmy (nie od osoby prywatnej!), i kiedy towar został zakupiony a nie wylicytowany. Czas 10 dni liczony jest od momentu wydania towaru, lub otrzymania go przez kupującego, co jest bardzo istotne (szczególnie, jeśli listonosz/kurier dostarczy nam przesyłkę po kilku czy kilkunastu dniach).

Kupujący wysyła wówczas formularz zwrotu do sprzedawcy.

2. Jeżeli towar został zakupiony w sklepie, w którym sprzedawca określa prawo do zwrotu bądź wymiany produktu w określonym terminie – np. 7, 14, 28, 30 dni od daty zakupu (są to najczęściej duże sklepy odzieżowe bądź obuwnicze), najlepiej będzie okazać dowodu zakupu – paragon, wyciąg etc. (choć nie jest to wymagane). Najważniejsze, aby towar nie posiadał oznak użytkowania! Powinien także posiadać metki, oraz oryginalne pudełka.

Towar nie musi posiadać wad, aby go zwrócić. Możemy oddać go bez podania przyczyny.

3. Jeżeli towar jest niezgodny z umową, to znaczy, że:

  • nie nadaje się do celu, do jakiego jest używany jego rodzaj (np. przemakające kozaki)
  • jego właściwości nie odpowiadają właściwościom cechującym towar tego rodzaju
  • nie odpowiada oczekiwaniom kupującego, o których zapewniał sprzedawca/producent

W takiej sytuacji możemy złożyć reklamację, której konsekwencją może być zwrot kosztów zakupu.

4. Jeżeli towar był uszkodzony/ posiadał wady producenta w chwili wydania go kupującemu, który o tym nie wiedział. Wtedy również możemy złożyć pisemną reklamację, której konsekwencją może być zwrot kosztów zakupu.

Jeżeli chcemy zwrócić sprzedawcy zakupiony towar, musimy złożyć odpowiednie pismo – protokół lub oświadczenie. Poniżej przedstawiamy, jaka powinna być ich treść.

PROTOKÓŁ

Imię i nazwisko nabywcy:

Numer zamówienia/nick z allegro/numer aukcji etc. (jeśli jest to zamówienie internetowe):

Adres zamieszkania:

Numer telefonu:

E-mail:

Data zakupu towaru (ew. data otrzymania przesyłki):

Nazwa towaru/rozmiar/kolor etc.:

Cena:

Powód zwrotu (nie jest wymagane):

Proszę o zwrot kosztów zakupu towaru na poniższe konto:

Numer konta:

Dane właściciela konta:

Data i czytelny podpis:

OŚWIADCZENIE

Oświadczam, że zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 2 marca 2000 roku (O ochronie niektórych praw konsumentów…) zwracam zakupiony towar… (nazwa, kolor, rozmiar numer etc.) nabyty w dniu … .

Towar jest w stanie nienaruszonym. Nie był używany.

Numer konta, na które proszę dokonać zwrotu kosztów:

Data i czytelny podpis:

Jeżeli często robisz zakupy przez Internet, sprawdź też co zrobić w przypadku zaginięcia przesyłki.