Warning: file_put_contents(): Only 0 of 7758 bytes written, possibly out of free disk space in /home/seo/public_html/840.pl/wp-content/plugins/comet-cache/src/includes/traits/Plugin/InstallUtils.php on line 349

Warning: mkdir(): Disk quota exceeded in /home/seo/public_html/840.pl/wp-content/plugins/comet-cache/src/includes/traits/Plugin/InstallUtils.php on line 504
Jak wymienić buty?

Wymiana butów lub ubrania na inny rozmiar

Zdarza nam się kupić czasem ubranie bądź obuwie bez uprzedniego zmierzenia. Zazwyczaj jest to spowodowane pośpiechem oraz przeświadczeniem o tym, że skoro to nasz rozmiar, to na pewno dany przedmiot będzie na nas idealny. Niestety po powrocie do domu często okazuje się, że bluzka wisi i odstaje, spodnie są za szerokie a buty za małe… Co wtedy zrobić? Czy możemy bez problemu wymienić dany towar na mniejszy bądź większy?

W przypadku sprzedaży internetowej sytuacja jest znacznie łatwiejsza – kiedy dostaniesz zamówiony towar, możesz bez problemu odstąpić od umowy nawet nie podając przyczyny. Masz na to 10 dni. Jednakże to prawo obowiązuje tylko w sytuacji, gdy kupujemy towar na odległość. Zupełnie inaczej będzie w przypadku kupna towaru w sklepie.

WYMIANA UBRANIA/BUTÓW NA INNY ROZMIAR

Nie ma żadnego przepisu, który mówiłby o możliwości wymiany zakupionego ubrania czy też obuwia na mniejszy/większy rozmiar. Jest to tylko i wyłącznie dobra wola sprzedawcy. Gwarancja nie ma tu nic do rzeczy.

Niektóre sklepy (szczególnie większe) określają warunki zwrotu bądź wymiany towaru:

Przede wszystkim podają informację odnośnie okresu czasu, w którym możemy dokonać zwrotu zakupionego towaru (np. 7, 14, 28, 30 dni), oraz informację o konieczności okazania dowodu zakupu – paragonu (choć informacje odnośnie paragonów nie mają uzasadnienia w prawie, informacje o tym znajdziesz poniżej).

Ponadto dobrze jest także (w przypadku butów) posiadać oryginalne pudełko.

Najważniejsza rzecz – towar nie może nosić śladów użytkowania! Jeżeli założyliśmy buty do pracy bądź wypraliśmy spodnie przed założeniem, sklep nie będzie mógł już sprzedać takiego towaru, z racji tego nie pozwoli nam dokonać zwrotu bądź wymiany. Ubranie/obuwie powinno mieć także wszystkie metki. Innymi słowy mówiąc – zanosimy towar w stanie nienaruszonym.

Jeżeli sprzedawca poinformuje cię o możliwości zwrotu/wymiany, lub informacje znajdziesz na paragonie/ulotce/przy kasie etc. wtedy nie będzie żadnego problemu z taką operacją, i jeśli tylko w sklepie znajduje się inny, odpowiedni dla ciebie rozmiar, bez problemu zostanie dokonana wymiana.

Jeżeli w sklepie znajdziesz komunikaty typu “Zwrotów nie przyjmujemy” bądź “Towar nie podlega wymianie”, jest to dla ciebie informacja, że nic nie wskórasz w przypadku nietrafnego zakupu. Jest to także informacja, która powinna uświadomić ci, aby kupować rozważnie i dokładnie wymierzyć ubranie/obuwie, aby później nie było problemu.

WYMIANA UBRANIA/BUTÓW NA INNY MODEL

Sytuacja jest nieco bardziej skomplikowana. Jak już wiemy, prawo nie reguluje takich kwestii i wszystko zależy od sprzedawcy. Jeżeli sklep informuje nas o możliwości zwrotu, wtedy wymiana na inny model nastąpi poprzez zwrot zakupionego towaru i zakup nowego.

Niektóre sklepy zgadzają się na wymianę ubrania/obuwia na inny model, pod warunkiem, że jego cena będzie taka sama lub wyższa od ceny towaru jaki kupiliśmy. W przypadku wymiany na droższy model, klient musi dopłacić.

Możesz także wymienić ubranie (np. spodnie) bądź inne akcesoria typu torebka/portfel/szal etc. na taki sam model, ale inny kolor.

PARAGON

Wbrew pozorom paragon wcale nie jest niezbędnym dokumentem, bez którego nie możemy dokonać zwrotu bądź wymiany towaru, jednakże większość sklepów zastrzega sobie, iż jest on konieczny aby rzecz wymienić bądź zwrócić. Tak naprawdę takie żądania nie mają uzasadnienia w prawie! Dlatego miej się na baczności i nie daj się zwieść takim informacjom. Paragon stanowi dowód zakupu, ale obecnie, bardzo łatwo udowodnić zakup w inny sposób (np. płacąc kartą bądź robiąc przelew).